Omstandigheden Spanje met nog 4,5 week te gaan - Reisverslag uit Castellón de la Plana, Spanje van Anouk Peet - WaarBenJij.nu Omstandigheden Spanje met nog 4,5 week te gaan - Reisverslag uit Castellón de la Plana, Spanje van Anouk Peet - WaarBenJij.nu

Omstandigheden Spanje met nog 4,5 week te gaan

Blijf op de hoogte en volg Anouk

10 Mei 2016 | Spanje, Castellón de la Plana

Hallo lieve lieve lieve mensen in Nederland,

Hier weer even een blog van mij.

Ik zit nu 101 dagen in Spanje (daar moet op geproost worden haha) en mag bijna naar huis. Ik moet in principe nog 4,5 week. Waarom in principe? Dat wil ik jullie graag even uitleggen.

Sinds een paar weken (afgelopen week was het het ergst) heb ik enorm last van heimwee. Ik kan alleen nog maar aan thuis denken. Ik heb hier gelukkig GEWELDIGE vrienden waardoor ik af en toe wel echt enorm kan lachen. En doordat ik overdag thuis zit en geen stage heb kan ik op een gegeven moment niks anders dan aan thuis denken.

Ik loop sinds kort 3 keer per week hard en dat geeft mij enorm veel ruimte om mijn hoofd leeg te maken. Nou ben ik vorige week flink door mijn voet gegaan en heb het overbelast. Ik ben vrijdag naar de dokter gegaan en zit nu voor een week in het verband. Het is natuurlijk niet de rede dat ik naar huis wil maar het zijn wel de druppels.

Nu heb ik contact opgenomen met school en zij gaan kijken wat ze voor me kunnen doen. Ik heb de procedure opgevraagd van het eerder terug naar huis gaan.

Nu zullen er vast wel een aantal denken, ja maar je hoeft nog maar 4,5 week en je hebt het zo lang volgehouden. En daar heb je het: VOLGEHOUDEN. Ik wil dat Spanje een leuke herinnering is waar ik nog lang op mag terugkijken en trots mag zijn (dat ben ik al) op alles wat ik heb bereikt en heb gedaan.

Sinds ik weet dat ik eerder terug kan, kan ik soort van weer ademhalen. Het idee van ik ga over 4,5 week naar huis benauwd mij enorm en als ik tot het einde blijf dan ga ik nog hele zware weken tegemoet. En dat wil ik niet. Het is voor mijn idee een mooi avontuur geweest, een grote stap voor mij, ik ben enorm veranderd en gegroeid, heb hele leuke nieuwe vrienden waar ik een enorm goede band mee heb en ben enorm trots op wat ik allemaal bereikt heb. Kortom: het is mooi geweest, maar voor mijn idee zit mijn tijd erop hier. Het is tijd om naar huis te gaan.

Als ik eerder terugkom heb ik in mijn hoofd om vanaf volgende week zaterdag of die week erna terug te komen. Dat is een haalbaar doel voor mij. Ik ga eerst de procedure afwachten en kijken wat ze te bieden hebben en of het haalbaar is.
Dus mijn keuze is nog niet definitief maar ziet er wel aan te komen!! Dat wil ik wel duidelijk gezegd hebben. Ik weet nog niet zeker of ik eerder naar huis mag kan en ga komen maar dan zijn jullie wel op de hoogte van waar ik op dit moment mee bezig ben.

Misschien komt dit onverwacht voor jullie maar ik hoop (en weet eigenlijk al) jullie begrip en steun te krijgen, wat mijn keuze ook zal zijn. Of ik hier nou langer blijf of niet.

Ik hou jullie op de hoogte. In ieder geval alvast bedankt voor jullie steun en support want het was af en toe en nu al helemaal niet makkelijk voor me.

Nogmaals ik hou jullie op de hoogte en als jullie vragen hebben of iets kan je me altijd whatsappen. Mijn moeder staat ook paraat om eventuele vragen te beantwoorden, die zullen jullie misschien wel hebben.

Anouk

Ik ben Anouk en ik ben 18 jaar. Ik woon nog thuis en volg op dit moment de opleiding SMD. Voor mijn studie ga ik 5 maanden naar Spanje toe om daar stage te gaan lopen. Ik zal daar ook op mijzelf gaan wonen met anderen studenten. Voor deze internationale stage ga ik een blog bijhouden. Mijn hobby: Ik vind het heerlijk om op een lekker terrasje te zitten en mensen te kijken. Ook houdt ik ervan om lekker een goed boek te lezen.

Actief sinds 17 Jan. 2016