Week 1 - Reisverslag uit Castellón de la Plana, Spanje van Anouk Peet - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Castellón de la Plana, Spanje van Anouk Peet - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Anouk Peet

Blijf op de hoogte en volg Anouk

05 Februari 2016 | Spanje, Castellón de la Plana

Ik heb teveel meegemaakt om een week te wachten met het verslag haha. Gister ben ik met een aantal meiden naar het strand gaan lopen. Ja je leest het goed, LOPEN! We dachten dat het wel mee zou vallen qua afstand. Want ja school zei dat het 5 minuten lopen was, dan is Castelló wel leuk. Maar waarschijnlijk zijn dat alleen maar lokpraatjes want we hebben er 4,5 uur over gedaan om heen en terug te lopen. Met een tussenstop. Op de heenweg zijn we zoveel tegen gekomen. Na een kwartier zagen we de Lidl, echt super vet, alhoewel wij denken dat dat niet echt goedkoper is. Tegenover de Lidl zit een Carrefour. Dat is zo een grote winkel. Op de terugweg zijn we daar even naar binnen gelopen. En bij de Lidl en de Carrefour zaten ook de Mc Donalds en de Burger King. In Nederland noemen ze dat Mc Drive en King Drive. Maar nee hoor, die spanjaarden hier moeten weer uitblinken in het anders zijn. Hier noemen ze het gewoon de Mc Auto en de Auto King. Ik vond het echt ge-wel-dig. Naja terug naar de wandeltocht. Toen we door liepen (wat alleen maar rechtdoor was) kwamen we ook een sloppenwijkje tegen. En in de verte zagen we een één of ander stadje. Dat bleek onze bestemming te zijn. Ik vond het een beetje de Bijlmerbuurt van Castelló. Daar moesten we doorheen om bij het strand te komen. We zijn maar eventjes op het strand geweest maar het was het wel waard. Het was geen groot strand maar het gaf wel ff rust in mijn hoofd dat was wel fijn.
Debby en ik hebben gister gekookt. En hoe? hahaha. We hadden teveel spaghetti met te weinig saus. En toen we op wouden scheppen bleef de helft hangen in de pan omdat het zo aangebrand was haha. Het was echt zo grappig. Gelukkig hoefde wij niet af te wassen ;).
Ik heb nu lekker weekend en ga lekker uitrusten. Tot de volgende blog!!

PS: ik zal nog even wat foto's toevoegen van de afgelopen dagen. En bij 1 foto zie je een verkeersbord waarvan wij dachten dat het betekende verboden voor ontploffende auto's. En ia, ik heb mijn rijbewijs maar dit bord heb ik nog nooit gezien. Vast weer iets van de spanjaarden haha. Als je het weet. Vertel het me... ;)

DOEGGGGG

  • 15 Februari 2016 - 16:54

    Helga:

    Lieve Anouk,

    Wat een geweldige verhalen! Leuk dat je deze blog bijhoudt. Ik heb eindelijk ontdekt hoe ik er kom. (ha ha, ben niet zo handig op de computer) En dan die foto's van verlaten stranden en wuivende palmen, ik wordt helemaal jaloers! Ik begrijp dat je al een aardig mondje Spaans spreekt. Volgens mij gaat dat heel snel als je in het land bent.
    Ik verheug mij al weer op je volgende blog.
    Heel veel plezier daar Anouk en voor Deborah ook de hartelijke groeten!

    Liefs van Helga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Ik ben Anouk en ik ben 18 jaar. Ik woon nog thuis en volg op dit moment de opleiding SMD. Voor mijn studie ga ik 5 maanden naar Spanje toe om daar stage te gaan lopen. Ik zal daar ook op mijzelf gaan wonen met anderen studenten. Voor deze internationale stage ga ik een blog bijhouden. Mijn hobby: Ik vind het heerlijk om op een lekker terrasje te zitten en mensen te kijken. Ook houdt ik ervan om lekker een goed boek te lezen.

Actief sinds 17 Jan. 2016
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 2236

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 11 Juni 2016

Mijn eerste reis, stage in Spanje

Landen bezocht: